Podróże » Budapeszt, Węgry

Budapeszt

25 lipca 2002
258 komentarzy Wyślij stronę Wyślij stronę

Stolica Węgier, której historia sięga starożytnego Aquincum jest z pewnością jedną z najpiękniejszych europejskich stolic. Dunaj dzieli miasto na zabytkową, położoną na wzgórzach Budę oraz rozległy i ruchliwy Peszt.

Ze Wzgórza Gellerta (Gellért-hagy) wznoszącego się 130 metrów nad poziom Dunaju roztacza się panorama Budapesztu.

Na wzgórzu znajduje się węgierska Statua Wolności i Cytadela z kilkunastometrowymi murami. Z deptaków wzdłuż jej murów można podziwiać zabytki Budy, oświetlone mosty na Dunaju i Peszt.

W Budzie na Górze Zamkowej – Várhegy – znajduje się budapesztańska starówka. W południowej części znajduje się gotycko-renesansowy zamek królewski (Budai Várpalota).

Pałac królewski to rozległy kompleks budynków z trzema dziedzińcami, wieloma bramami i fontannami.

W głąb starówki na placu Św. Trójcy znajduje się kościół Macieja pod wezwaniem NMP Budzińskiej, który w historii pełnił także funkcję meczetu i był wielokrotnie przebudowywany.

Na tyłach kościoła Macieja znajduje się Baszta Rybacka (Hálasz Bátsya) pochodząca z początku XX wieku. Kompleks stanowi pięć neoromoańskich wieżyczek i duża baszta połączonych galerią.

Z Baszty znajdującej się tuż za kościołem Macieja rozpościera się widok na Dunaj i znajdujący się nad nim budynek parlamentu w Peszcie.

W północnej części Góry Zamkowej znajdował sie kościół Św. Marii Magdaleny, z którego pozostał zarys murów i fragment okna.
Na górę zamkową prowadzi kolejka zębata z 1874 roku.

Przedłużeniem prowadzącego pod Górą Zamkową tunelu jest Moost Łańcuchowy (Széchenyi Lánchid).
O starożytnej historii miasta przypominają ruiny rzymskiego amfiteatru w Obudzie.

Katedra Świętego Stefana (Szent István Bazilika) w Peszcie z przełomu XIX i XX wieku.
W katedrze w Kaplicy Świętej Prawicy znajduje się relikwia – zmumifikowana ręka – uważana za prawicę Świętego Stefana.

Monumentalny budynek Parlamentu (Országház) projektowany był dla potrzeb ck monarchii – państwa kilkukrotnie większego od obecnych Węgier. Do użytku został oddany w 1902 roku, a obecnie oprócz parlamentu jest siedzibą innych rządowych instutucji.
Budynek znajduje się bezpośrednio nad Dunajem – spod jego murów rozpościera się widok na starówkę Budy.

W Budapeszcie znajduje się kilka dużych dworców kolejowych.
W rozległej lewobrzeżnej części miasta – Peszcie – toczy się główne życie gospodarcze stolicy Węgier.

Obok katedry Świętego Stefana i Parlamentu jednym z głównych zabytków jest Opera z lat 1875-1884 zbudowana wg projektu Mklósa Ybla.
W pobliżu opery przebiega najstarsza z trzech linii budapesztańskiego metra – linia żółta. Metro jest bardzo pomocne, zwłaszcza gdy wybierzemy Budapeszt na weekend i nie mamy zbyt wiele czasu na długie spacery.




słabetakie sobiedobrebardzo dobreznakomite (3 ocen, średnia: 5,00 na 5)
Loading ... Loading ...

Dodaj komentarz

258 komentarzy “Budapeszt”

  1. Anna pisze:

    Przepiękne zdjęcia, profesjonalnie wykonane. Gratuluję !

  2. jazmine pisze:

    ja rowniez poprosze o jakies namiary na tanie noclegi w Budapeszcie na maila, bede wdzieczna, dzieki

  3. Wiśnia pisze:

    witam, wybieram się z paczką znajomych nad balaton, czy mógłby ktoś być tak uprzejmy i przesłać mi jakieś info dotyczące noclegów bo nie chcemy jechać zupełnie w ciemno…warto mieć nagrane jakieś zakwaterowanie- zależy mi również na cenie tzn im taniej tym lepiej!!! info najlepiej wysłać na meila z góry dziękuję i pozdrawiam

  4. paulina pisze:

    jest piękna

  5. Adi_dw pisze:

    Można wiedzieć gdzie znajduje się ta Nizina Węgierska!? Pokażcie to na mapie świata prosze!

  6. Ewa12345 pisze:

    SZukam namiarr na przewodnika który zaopiekowałby się polską wycieczką w Budapeszcie ok.30 os. gg: 103153

  7. Edyta W. pisze:

    zaczęłam poznawać Węgry dzięki pewnej osobie:):*

  8. Jagoda pisze:

    Czy ktoś może mi podać informację teleadresowe do Szentedre,żeby zarezerwować rejs statkiem dla grupy ok 35 osób na trasie Szentedre-Wysehrad-Estergom i le kosztuje bilety?Mieszkamy w Sturovie na Słowacji

  9. madzia pisze:

    Super stronka, można naprawdę dużo się dowiedzieć

  10. ola pisze:

    witam! Mam prośbę, ponieważ zawsze chciałam jechać do tego podobno cudownego państewka, a w te wakacje trafia mi się taka okazja to chciałabym z niej skorzystać, ale potrzebuję jakieś namiary na niedrogie noclegi z wyżywieniem lub bez, niekoniecznie w jakimś słynnym miejscu, no ale moze tylko niedaleko do jakiś basenów termalnych, bardziej chce odpocząć niż szaleć ;). Z góry dziękuję za info, bo tak chce tam jechać!!! promyk_moj@wp.pl

  11. Barbara pisze:

    budynek węgierskiego parlamentu

  12. Łukasz pisze:

    Witam szukam namiarow na tanie noclegi w Miskolc-Tapolca prosze o jakies namiary na maila omenex@poczta.fm z gory dziekuje za informacje

  13. A!!! pisze:

    Ale bum chciała tam pojechac

  14. miszel pisze:

    co fajowa stronka

  15. monik pisze:

    te Węgry są super:)

  16. robert pisze:

    w maju jedziemy na wycieczkę do Budapesztu więc ta strona dużo nam pomogła w poznaniu tego kraju i jego walorów turystycznych. Dzięki

  17. Daniel pisze:

    BUDAPESZT TO PIEKNE PAŃSTWO JUŻ KWIETNIU TAM JADE ALE MAM FRADE:D:D

  18. Ewa pisze:

    Piekne zdjecia Parlamentu

  19. adulka777 pisze:

    Byłam tam :) Jest tam wspaaaaniale =) i ślicznie =D

  20. Iwona pisze:

    Budapeszt to piekna stolica!!!!

  21. patryk pisze:

    zajebiste

  22. ZAKOCHANA W NIM pisze:

    KOCHAM BUDAPESZT NOCĄ!!!PIĘKNY!!!!!!!

  23. ala mach pisze:

    ta strona jest ciekawe ale powinno być więcej informacji na rema WIELKIEJ NIZINY WEGIERSKIEJ pozdrawiam.. pa

  24. aga pisze:

    hej:) wybieramy sie ze znajomymi na sylwestra do Budapesztu. Moze mi doradzicie gdzie sa fajnie i tanie noclegi??:) pozdrawiam

  25. Lillla pisze:

    Węgry są z**biste :), a szczególnie ludzie! :):):) Moi znajomi z Węgier to debeściaki! :))

  26. Kaśka pisze:

    hej ja byłam w Budpeszcie tam jest poprostu przepieknie miasto jak bym miała juz 18 lat to bym sie tam przeprowadziła…….i chyba tak zrobie :) ale i tak bede kochał Polske:):*!!!!

  27. myszatka pisze:

    byłam tam na wakacjach jest super:)

  28. martuska pisze:

    dzieki temu distałam 5 dzieki

  29. --->koniara<--- pisze:

    weszłam na tą stronę by zobaczyć co można obejrzeć na Węgrzech i wszystko jest ciekawe nie wiem czy pojechać na zawody konne czy na Węgry a na zawodach bardzo mi zależy(to moje pierwsze)

  30. Justyna pisze:

    Niecały miesiąc temu wróciłam z Węgier. Spędziłam 5 wspaniałych miesięcy na wymianie studenckiej, niestety, mój czas tam już się skończył… Węgry to piękny kraj, miałam okazję trochę pozwiedzać, zobaczyć wiele ciekawych miejsc, poznać ludzi… Przypadkiem znalazłam tę stronę, zdjęcia przypomniały mi miejsca, w których tak niedawno byłam… Budapeszt mnie urzekł, widziałam go chyba o każdej porze dnia i nocy i o każdej zachwyca… Poza miejscami widocznymi na zdjęciach warto zobaczyć m.in. zamek Vajdahunyad, znajdujący się w parku miejskim (Varosliget) w Peszcie, położonym za Placem Bohaterów (Hosok tere). Polecam również zwiedzenie licznych kościołów, których wnętrza zapierają dech w piersiach. Urok miasta kryje się nie tylko w obleganych przez turystów najbardziej znanych miejscach, ale też w bocznych uliczkach, biegnących między pięknymi, starymi budynkami… No i koniecznie trzeba się wybrać na wyspę św. Małgorzaty (Margid sziget) – ciągnącą się na długości 2,5 km, z której podziwiać można oba brzegi Dunaju… Warto zobaczyć znajdujące się tam ruiny klasztoru i kościoła Franciszkanów, a także wstąpić do pewnej uroczej restauracji z ogródkiem, gdzie rozbrzmiewa przyjemna muzyka a wieczorami można potańczyć do białego rana;) Na uwagę zasługuje również budynek dworca Nyugati (Dworzec Zachodni), zaprojektowanego przez paryską kompanię Eiffla – robi on niesamowite wrażenie. Obok znajduje się jedno z największych w Europie centrów handlowych Westend City Center;) Ale Węgry to nie tylko Budapeszt, polecam wyprawy do takich miejscowości jak Esztergom (przy granicy słowackiej), Eger, Szentedre, Vac (z jedynym na Węgrzech łukiem triumfalnym), Wyszehrad… Naprawdę piękne miejsca! Węgry mnie urzekły, moja fascynacja tym krajem nie skończyła się wraz z wyjazdem stamtąd… Moje serce pozostało na Węgrzech, a konkretnie w pewnej niewielkiej miejscowości na północny zachód od Budapesztu… Obiecałam sobie, że tam wrócę i mam nadzieję, że mi się to uda:) Kto raz był a Węgrzech, będzie chciał tam wracać! Węgrzy są bardzo dobrze nastawieni do Polaków, zaznałam z ich strony wiele życzliwości, nawiązałam wiele znajomości… A język… Cóż, na początku szokował swoją odmiennością od języków słowiańskich, ale, ponieważ miałam okazję się go uczyć, przyzwyczaiłam się do niego i nawet mi go brakuje trochę… Eh, piękne wspomnienia…

  31. karolina pisze:

    węgry som super

  32. isia pisze:

    wegry to panstwo,ktore jest niepowtarzalnie piekne.Ma sliczna stolice,ktora jest Budapeszt.Zachecam tych,ktorzy nigdy dotad nie byli poza granicami naszego kraju

  33. Grażyna pisze:

    Fajny kraj, przyjaźni ludzie, piękny Budapeszt, urocza nizina węgierska. Ja nie znam języka – ale po angielsku tez można się porozumieć. Chętniej jednak mówią po niemiecku. Nie wolno się odzywać po węgiersku, znając np jedno zdanie – bo rozmowa już będzie po węgiersku. Nie zwracają uwagi, że nie znamy ich języka. Byłam kilka razy i pokochałam ten kraj. Polecam.

  34. nisia pisze:

    super stronka;D tego mi bylo trzeba;)

  35. napo pisze:

    Tu jeszcze nie byłem a w Budapeszcie owszem… kiedy byłem małym chłopcem…teraz wezmę syna i tak do niego rzeknę:No to jedziemy bo tam cię jeszcze nie było a jest na co popatrzeć.Zdjątka super.Pozdrawiam.

  36. anka G. z pomorza pisze:

    szukam informacji na temat kąpielisk leczniczych i termalnych oraz wszelkich aquaparkow dostepnych dla studentów w mieście Budapeszt.

  37. kika999 pisze:

    chciała bym żeby tu były wiadomość na temat węgier

  38. Andżela pisze:

    TA STRONA JEST SUPER POPROSTU CZAD !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  39. Kotlet pisze:

    do mateusza ktory napisal 12.05.05 wegry to panstwo nie miasto

  40. Bacha pisze:

    Wegry sa przez pikne!!To male panstwo z nieziemska dusza i urokiem…

  41. Milaczek pisze:

    Cześć wszystkim, mam ogromną prośbę czy ktoś ma namiary na dobry ale niedrogi nocleg w Budapeszcie, jeżeli tak prosze o info. Milaczek8@wp.pl

  42. Milaczek pisze:

    Cześć wszystkim, mam ogromną prośbę czy ktoś ma namiary na dobry ale niedrogi nocleg w Budapeszcie, jeżeli tak prosze o info. Milaczek8@wp.pl

  43. agent047 pisze:

    to jeszczze raz ja :)) jeżeli miałby ktoś jakieś cenne rady co do pobytu na Węgrzech to bardzo chętnie je wysłucham:)

  44. agent047 pisze:

    Witam będe jechał przez Węgry dosłownie za dwa dni w stronę Chorwacji i mam pytanko czy wie ktoś może o jakichś polach namiotowych w zdłuż takiej trasy?? bo będziemy sapć pod namiotem a ciężko jest znaleść jakieś informacjie na ten temat?? jeżeli ktoś wie proszę o ewentualny kontakt topper2@poczta.onet.pl pozdrawiam !!!

  45. zuzka >>>>> pisze:

    tak jest super sadząc po zdjeciach jade tam w czerwcu z wycieczka szkolnom to bedzie niexapomniane 3 dnii hhhHhhhh

  46. dasha pisze:

    tam jest super!!!!

  47. DUPA H.W.D.P pisze:

    WASZA STRONA JEST ZAJEBISTA

  48. GENOWEFA PIGWA pisze:

    ZA MAŁO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ZA MAŁO INFORMACJI!!

  49. GrzeŚ pisze:

    28.03.2007 – będzie to nasz trzeci wyjazd na Węgry, a drugi do Budapesztu. Po raz pierwszy byliśmy tam prawie dokładnie rok temu, wiosną 2006. Na przełomie marca i kwietnia wylał Dunaj. Poziom wody podniósł się o dobrych kilka metrów i woda zalała nadbrzeżne bulwary. Dla nas to był szok, ale miejscowi zdawali się być do tego przyzwyczajeni. Miasto urzekło nas do tego stopnia, że postanowiliśmy tam pojechać ponownie na kilka dni.

  50. kika pisze:

    Najfajniej jest w Hajduszloboszlo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jede tam 22.07.2007 bedzie super nie moge sie doczekac …………..ta stronka ma za mało zdjenc!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!…………..

  51. kika pisze:

    okkkkkkkkkkkkkk……… fajnie tam zaje fajnie

  52. anulka pisze:

    Superowa stronka! Mam zamiar jechać na Węgry i bardzo spodobała mi się ta stronka, bo jest tutaj wiele onformacji! Extra!!

  53. sabina pisze:

    nic o węgierskiej muzyce a tego szukam

  54. Maciek pisze:

    Na Górę zamkową nie jedzi kolej zębata tylko linowo terenowa a to poważna różnica… Zębata jezdzi na wzgórze Széchenyihego

  55. Milenka pisze:

    Superowa strona !!! Najfajniejsze to są te baseny ( na zdjęciach ) !!! :)

  56. kocik pisze:

    fajna strona bardzo mi sie podoba

  57. Kasia pisze:

    Ja chciałam się dowiedzieć jak wygląda pierwszy dzień wiosny w Węgrach! A nie o jakiś zabytkach:(

  58. Adzia pisze:

    Dzięki za ściąge. Miałam opisać wycieszczkę po Budapeszcie ale przydał by się jeszcze 2 dzień

  59. Gosia pisze:

    hej:) mam wieklą ochotę wybrać się ze znajomymi do Budapesztu :) jeśli ktoś zna tanie kwatery, pokoje itp. :) to proszę o namiary Z góry dzięki :) libra20@o2.pl

  60. natalia pisze:

    Bardzo mi sie podobają sie te zdjęcia które się znajdują na tej stronie., 24.02.2007

  61. sarunia21 pisze:

    węgry bardzo ladne panstwo i bardzo mili ludzie za niedlugo znow tam wracam do pracy i bardzo bardzo sie z tego ciesze:)))

  62. adiplus pisze:

    Witam arokugi, serdecznie dziękuję za cenne rady – napewno skorzystam z twoich wskazówek dla mnie są bardzo cenne jeszcze raz serdeczne podziękowania – pozdrawiam adiplus

  63. adiplus pisze:

    witam mam do Państwa prośbę – proszę o pomoc chcę wyjechać na 5-7 dni w majowy weekend na Węgry i nie wiem gdzie, nie wiem co warto zobaczyć nie wiem gdzie warto pojechać nigdy nie byłem na Węgrzech i chciałem pooglądać raczej spokojniejsze miejsca z dala od zgiełku wielkomiejskiego. Serdecznie dziękuję za okazaną pomoc – pozdrawiam adiplus

  64. matuś pisze:

    Węgry to bardzo fajne państwo

  65. anulfka pisze:

    Fajna stronka! Węgry to wspaniałe państwo, ale najpiekniejszy w nich jest Budapeszt!! Spędziłam tam 2 tygodnie i poznałam wszytskie najpiękniejsze zakątki tego urokliwego miasta!

  66. ozzwoman pisze:

    wybieramy się nad Balaton pierwszy raz. bardzo proszę o namiary na tanie, najtansze noclegi nad jeziorem. proszę wysyłać na maila. dziękuję bardzo.

  67. Izrael pisze:

    To fajowa strona niektóre zdiecia przydadzą mi się do szkoły :)

  68. PAWEŁ D. pisze:

    KURCZE WYBIERAM SIĘ TAM NA SYLWESTRA! MAM NADZIEJĘ, ŻE BĘDZIE SUUPER!!!!!!

  69. Persil pisze:

    Cudne! Jednym słowem zajeb***e

  70. Agata pisze:

    Witaj Marku. Polecam tanie przeloty http://www.wizzair.pl. Czasem można kupić bilet w dwie strony za 150 zł. noclegi tanie niestety w hotelach nie są. Ale poszukaj w pensjonatach. http://www.citycentreapartments.hu/polish/pricepl.html#double

  71. Marek pisze:

    witajcie! Mam zamiar wybrac sie z dziwczyna na kilka dni do Budapesztu. Moze moglibyscie mi pomoc bo musze znalesc jakis sensowny niedrogi nocleg oraz jakos tam dojechac. Bede wdzieczny za wszystkie podpowiedzi, rady i wskazowki. Dziekuje

  72. tasia pisze:

    csokold meg osegem (chyba tak sie pisze) kolego michale

  73. Grzegorz pisze:

    Witam! Poszukuję taniej kwatery w północnych Węgrzech niedaleko źródeł termalnych dla rodziny z dziećmi. Jeżeli ktoś zna jakieś sprawdzone namiary to proszę o e-mail. Dzięki.

  74. Marcineex pisze:

    Czesc dzieki za informacje ktore tutaj zamiesciles a po zatym super strona :)

  75. ania pisze:

    Cześć!! Chciałabym pojechać w październiku do Budapesztu.Byłabym wdzięczna jeśli ktoś mógłby mi podać namiary gdzie można tanio przenocować :-) Piszcie na podany mail

  76. Mazi pisze:

    Brawo Gruby nareszcie jakies konkrety!

  77. Mirek pisze:

    Witam wszystkich hungarofilów! TO JEST ŚWIETNA STRONA! Bywam często na Węgrzech właściwie służbowo i jestem tym krajem zauroczony.Zapraszam również na moją stronę , może i ja mogłbym komuś coś podpowiedzieć.Pytajcie nie tylko o wina.

  78. blondi pisze:

    a i zapomniałabym wcale nie jest tak drogo bardzo się opłaca 😉

  79. blondi pisze:

    hello byłam na Wegrzech 7 razy i w tym roku ponownie się wybieram nie znudziło mi sie nadal Hajduszoboszlo (bo własnie do tego miasta 12 sierpnia wyruszam z rodziną) atrakcyjne czyste miasto, mnostwo basenów imitacja plazy sztucznych fal niom i mieszkając na polu namiotowym Thermal Camping za darmo można róznież korzystać z krytej pływalni, cóż żyć nie umierać serdecznie polecam to miejsce by przeżyć super niezapomniane wakacje i kąpać się w leczniczych wodach :) do zobaczenia

  80. robert pisze:

    co do pola namiotowego to niestety Ci nie pomoge bo mam ten sam problem … ale jesli chodzi o plaże to sa one płatne. dzieciaki do bodajze 4 roku wjazd za free ale dorosli płaca równowartośc naszych 4 zł a jak chodzi o granice to mi osobiscie nie sprawdzali ani paszporu ani dowodu (a byłem kilka razy) wiec o prawku nawet nie wspominam p.s jak bys cos wiedział o tym polu namiotowym to prosze daj znac na maila ja jadę od 12 do 15 sierpnia pozdrawiam i zycze udanego wypoczynku .

  81. rrado666 pisze:

    uderzam jutro nad balaton!! mam nadzieje ze bedzie fajnie!!

  82. Małgorzata pisze:

    CZESC !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja już byłam w tamtym roku na węgrach w HAJDUSZOBOSZLO . Naprawde fajna miejscowość W tym roku wybieram się tam z rodzicami Ja umiem nawet nieźle pływać a co tu muwić PłYWANIE to muj żywioł Ja pływam a rodzice się leczą Naprawde jest tam fajnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pieniędzy idzie bardzo dużo ale nie namarne Jest tam dużo basenów Ale więcej zwiedzania ale najleprzy jest AGUA PARK JESTAM MNUSTWO ZJEźDżALNI TY KRóRZY BYLI TAM JUż NIECH JADą JESZCZE RAZ A TYM KTóRZY JESZCZE NIE BYLI TAM POLECAM

  83. Gruby pisze:

    euro i kartę do bankomatu, Kwatery na ogół chcą i liczą w euro a forinty najlepiej wyjąć z bankomatu i to raz większą ilość bo nasze banki za każde wyjęcie liczą ok.10pln prowizji 1000 forintów = ok.15-17 pln

  84. Halszka pisze:

    Cześć!!!Jestem pół węgierką…na wtoek musze oddać prace licencjacką i ankiety o Budapeszcie..czy moglibyście mi pomóc i rozwiązać pare…?to tylko szesnaście pytań:)Bardzo proszę o pomoc…z góry dziękuję!Mój mail to halszkaaa@wp.pl

  85. MAGDA pisze:

    JA JUTRO JADĘ NA WEGRY 3 RAZ I JESTEM SZCZĘŚLIWA

  86. T.P pisze:

    A my tam wlasnie jedziemy na kolonie:P:P:P:P:P na pewno bedzie super! ! !to jest pewne:D:D:D

  87. kris n. pisze:

    byłem na wegrzech rowerkiem z dwoma kumplami,boło fajowo tego nie da się opisac .polecam wszystkim zainteresowanym!!!

  88. asia pisze:

    Piękny kraj, fajni ludzie, przekomiczny język.Pracowałam z Węgrami 2 lata i z jednym z nich zostało troszkę mojego serduszka

  89. izka pisze:

    a wie ktos cos na temat Hajduszoboszlo?Chcialabym zorganizopwac sobie wypad z kolezankami na wakacje ale niestety nie wiem jak sie za to zabrac bo jak przegladam oferty hoteli w necie to wydaje sie bardzo drogo awiadomo ze student nie ma za duzo kasy hehe

  90. Anula pisze:

    Niedługo jadę na Węgry z moja klasą będziemy tam tydzień.Nie moge sie doczekać.Będziemy tam tańczyć ludowe tańce.

  91. maciej pisze:

    witam zerdecznie prosze o pomoc pragne z zona wybrac sie na rocznice slubu do budapesztu. szukam noclegu i interesuja mnie ceny jakie panuja na wegrzech bardzo prosze o wszelkie info i porady gattaka@interia.pl

  92. Ania z Trójmiasta pisze:

    Czy ktos mieszkał w Pensjonacie Diana w Siofok? Wybieram sie tam w lipcu 2006 r. z rodzinką. Czy faktycznie jest blisko plaży i jeziora i czy trzeba płacic za pobyt na plaży? Z góry dzieki za info.

  93. traker pisze:

    stronka bardzo mi sie podoba

  94. traker pisze:

    ja tez tam jutro jade.moja ciezarowka.gliniarze ugodowi.bylem tam juz ponad 40 razy

  95. Kamila pisze:

    A ja juz byłam na Wegrzech i było tam bardzo fajnie!!!!

  96. Piotrek pisze:

    ja tam pojade na wymiane międzyszkolną

  97. Ewelka pisze:

    z chęcią bym tam wróciła :)

  98. m.k. pisze:

    ja tam jeszcze nie byłam ale po zdjęciach widze ze jest spox;)

  99. sara pisze:

    No ja niedługo (za 2 dni) wyjeżdżam na Węgry na wymianę więc chyba warto by się czegoś o nich dowiedzieć :) a nie jechać w ciemno… :) Podrowianko dla wszystkich, którym się tam podobało:) :*

  100. Violka pisze:

    bardzo fajne zdjęcia.. :) Ja na wakajcje do Budapesztu jade więc chciałam zobaczyć mnie więcej jak tam jest 😀 i widze że warto jechać 😀

  101. kitajec pisze:

    witam jade z rodzinka w tym roku pod namiot nad Balaton, moze ktos polecic pole namiotow albo namiar na kwatere

  102. KASIA pisze:

    Mój kolega Michal jest poryt!!!!

  103. Michał pisze:

    To znowu ja! Też mam konkurs o węgzrzech!Fajnie by było gdybym wygrał!

  104. natalia pisze:

    mam nadzieję że te państwo przyniesie mi szczęście w piątek dnia 19.05.2006r. na konkursie. POZDRO DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NOWEJ WSI KSIĄŻĘCEJ. SIEMA!!!!!!!!!!!!!!

  105. Michał pisze:

    Pozdrowienia dla wszystkich!!!. Zgadzam się z natalią, ten kraj jest odlotowy!

  106. kasia pisze:

    mam nadzieje że Węgry przyniosą mi i moim kolegą szczęście w konkursie o tym właśnie państwie

  107. natalia pisze:

    Węgry to zajefajne państwo. dużo superowych zabytków. mam nadzieje że kiedyś odwiedze to państwo.

  108. Sylwia...(Sisi)... pisze:

    Byłam na Węgrach już dużo razy bo mam tam rodzinę .Węgry to piękny kraj jak tam będziecie to wpadnijcie do mnie by by

  109. lllllll pisze:

    lllllllllll

  110. lolek z 1b :) w rydzynie pisze:

    siemka :) witam wszystkich bardzo serdecznie :) ja nie bylam ani jak narazie nie mam zamiaru jechac na wegry. Poprostu szukam czefos o wegrach.. np. jakies zdjecie, opis stroju wegierrskiego ? jesliby ktos mogl mi pomoc.. prosze.. pisac.. tu na forum :) dzieki wszystkim za uwage pozdro

  111. Palusia pisze:

    Nie byłam na Węgrach ,ale wiem ,że są piękne

  112. Zawierzak pisze:

    Może nie byłam na węgrach, ale wiem że to fajowskie państewko.

  113. tomaszek pisze:

    byle co

  114. karolina pisze:

    niewiem jeszcze calej strony nie obejzalam a musze miec bardzo duzo informacji o węgrach a wiec poszukam i mam nadzieje ze znajde

  115. Patryczek pisze:

    napiszcie mi na gg na nr gg 884669 wszystkie atrakcje Wegrzech

  116. kate pisze:

    zapraszam na ww.kate.mylog.pl napiszcie mi na blogu info o wegrzech pliz musze to miec na czwartek pliizzzz

  117. Ewelina Maja pisze:

    pisze z kumpela gazetke o węgrach spisujemy zabytki tego cudownego kraju. Znalezliśmy te forum i pozdrawiamy ewelina i maja

  118. Wiesław pisze:

    Węgry odwiedziłem dwukrotnie w 2004 r i z największą ochotą wracałbym tam nadal. Na zagraniczne wyprawy wybieram się własnym samochodem, bez rezerwowania kwater i jak do tej pory z ich znalezieniem nie miałem najmniejszych kłopotów. Najbliżsi południowi sąsiedzi mają bardzo dobrą infrastrukturę turystyczna i ofertę skierowaną dla wszystkich i na każdą kieszeń. Pierwszym razem wybrałem się z rodziną do Hajduszoboszló. Zachwycająca wyprawa. O atrakcjach miejscowości nie piszę, potwierdzam tylko wcześniej wyrażone pozytywne opinie. Zmotoryzowanych zachęcam jednak do zrezygnowania z wygodniejszych dróg dojazdowych i poświęcenie uwagi wyboistej nieco drodze i za Miszkolcem w Nyekladhaza skręcenie w kierunku na Mezocsat – Arokto – Tiszacsege – Balmazjwaros – Hajduszoboszlo (język można połamać). Przejedziecie przez urzekającą swym szczególnym pięknem Pusztę (jedyne w swoim rodzaju widoki równinnych terenów Parku Narodowego) z jej gospodarczo-rolniczo-turystycznym zagospodarowaniem. Przeżyjecie atrakcję pokonania rzeki Tiszy promem (opłata). Jechałem na wikend majowy, a więc w okresie wiosennej erupcji, dodatkowe wrażenia piękna przyrody, a sezon turystyczny na basenach Hajduszoboszlo rozpoczyna się 1 maja, w przedzień wielki wieczorny festyn. Tego samego roku byłem w Eger, a właściwie 6 km obok w Egerszalok. Maleńka, cicha miejscowość z konkurencyjnymi cenami lecz w pełni satysfakcjonujacą bazą. Miejsce to posiada szczgólną atrakcję termalnego kompieliska ze słabo zorganizowaną bazą lecz urokiem osadów wytrącających się z gorącej wody i zalegających na stoku wzgórza buchajacego zielenią lasu. Baseniki kameralne, prymitywne ale walory wody zachwycające (u wylotu z odwiertu ponad +60 st. C). Mieszkańcy nadzwyczaj gościnni i mili. W sierpniu wzdłuż drogi z Egeru wspaniałe, nocne koncerty cykad wygrywających rywalizację z pracą silnika samochodu. Z Egeru wspaniałe wypady do Szilvasvarad i Bogac. Nie tylko Balaton. Węgry mają prawdziwe bogactwo turystycznych atrakcji, które warto odkrywać przy każdej wizycie w tym historycznie przyjaznym nam kraju, czego wszystkim, nie pomijając siebie, szczerze życzę.

  119. Radosław pisze:

    No ja w tym roku z rodzinką biorę kurs na Hajduszoboszlo.Jedziemy tam na chybił trafił ale byłbym wdzięczny Grześkowi za garść praktycznych porad.Grzegorz odezwij się na maila.

  120. łukasz pisze:

    Grzesiek prosze podaj namiary na tego znajomego.

  121. grzesiek pisze:

    Wegry a szczegółnie północna ich częsc jest cudowna.Szczególnie polecam Hajuszloboszlo , jeżdze tam od 7 i wciąz nei mam dośc.Ludzie są bardzo przyjźnie nastawieni do polaków.Wogóle klimat , wino , lanogsz , tu można wymieniać …robia robote. Polecam mam juz znjmoych wegrów u któruych mieszkam od 3 lat cena za noclegnie zmienna w dodatku wlasciciel raczy nas roznego rodzaju trunbkami i gulaszme z kociolka ! palce liza !!!!

  122. Jarek pisze:

    Węgry mi się podobają a szczegulnie widok na dunaj

  123. kaśka>>>> pisze:

    nie znacie jakiejś fajnej strony o atrakcjach tyrystycznych Węgier??????????

  124. Bogdan3 pisze:

    A ja właśnie chcę zabrać soją rodzinke do kraju madziarów. W końcu dawno mówiono Węgier Polak dwa bratanki i do bitki i do szklanki.

  125. Aga pisze:

    Witam! Chciałabym się dowiedzieć o tańcach, zespołach, i STROJU LUDOWYM Węgier. Proszę o pilny kontakt agniesia_303@buziaczek.pl.

  126. kasia pisze:

    węgry to bardzo fajny kraj nawet nie myslała ze tak bardzo

  127. Lili pisze:

    A dla autora stronki uznanie i pozdrowienia z Budy

  128. Anusia;) pisze:

    Szkoda że tak mało tych fotografii.Bo kraj jest interesujący.Postarajcie się to zmienić.Ale ogółem jest SPOKO.;)))

  129. Anusia;) pisze:

    Szkoda że tak mało tych fotografii.Bo kraj jest interesujący.Postarajcie się to zmienić.Ale ogółem jest SPOKO.;)))

  130. Zeus pisze:

    Węgry to zajefajne miasteczko :)

  131. Rekin pisze:

    węgry są the best a Węgierki jeszcze lepsze

  132. PATRYCJA pisze:

    nigzie nie można znaleść flagi ani hymnu Węgier.

  133. Dawid pisze:

    fajna stronka

  134. gdanio pisze:

    JAk na strone o Wegrzech to i tak dobrze

  135. sonia pisze:

    choć niektóre kraje są owiele lepsze

  136. sonia pisze:

    a co do wakacji to polecam ciepłe kraje

  137. sonia pisze:

    dla mnie bomba ta stronka i węgry ciesze się , że tam jadę

  138. Tyśka:) pisze:

    ogolnie wegry sa niezle choc wolalabym pojechac gdzie indziej :]

  139. madzia pisze:

    ja poszukuje info na temat wegrzech bo muszem zrobić do szkoły plakat!jak ktoś ma to niech napisze

  140. Paula pisze:

    Byłam na węgrzech i mogę tyle powiedzieć, że woda jest płytka ale ogólnie to miejsce jest spoko! Pozdro dla wczasowiczów w tym pięknym kraju… 😀

  141. amelia pisze:

    hey ja mam chłopaka Węgra, oni są super, stronka też jest fajna tylko mało informacji, niedługo wyjeżdzam na Węgry myśle, ze mi się tam spodoba pozdrawiam!!

  142. monia pisze:

    spoko są węgry

  143. Klaudia pisze:

    Węgry to Bardzo piękne państwo..!!!Bardzooooooo…!!!!!

  144. magda pisze:

    węgry z tego co słyszałam to najfajniejszy kraj jaki poznałam

  145. Kasiulka :) pisze:

    Prawde mówiąc przez Węgry tylko przejeżdżałam, ale to co widziałam przez szybę autokaru było poprostu niesamowite.:D Budapeszt ma w sobie tyle uroku…eeeech..:) prześlicznie jest tam nocą – wszystko sweetaśnie oświetlone…. Nooo, REWELKA!!! 😀 : D 😀

  146. Paula pisze:

    Ciekawa strona nie ma co… :)

  147. Dominika pisze:

    Siemka! poszukuję informacji o tańcach i muzyce węgierskiej. Jeśli ktoś posiada płyty z muzyką lub zna nazwy tańców Węgierskich proszę o kontakt ze mną. Mile widziane były by również scenariusze ze scenkami opisującymi Węgry. Bardzo proszę o pomoc :-( misia.tutak@op.pl

  148. Pyzdra pisze:

    Poszukuję informacji o trasie samochodowej Lillafuret -Eger i szczegółowego opisu o tym odcinku przez Gory Bukkowe. Dzieki ekos 50@op.pl

  149. agness pisze:

    czesc! chciałabym pojechac na wegry!

  150. kociczka pisze:

    jest super tylko tam jeszcze nie byłam pozdrowienia dla wszystkich kocham was i tą miejscowość pięknymi chłopakamiprzepełnioną

  151. monika pisze:

    jest super tylko tam jeszcze nie byłam pozdrowienia dla wszystkich kocham was i tą miejscowość pięknymi chłopakamiprzepełnioną

  152. dotka pisze:

    kih kih kih kih zajefajna stronka polecam bardzo

  153. marta pisze:

    muszę napisać prezentację o Węgrzech:-)

  154. mariusz pisze:

    cze no fajna strona i w ogoleeee ale od trzech dni usiluje sie dowiedziec jak dojechac do hajduszoboszlo i nic zupelny kanal pociag odpada ponad 1000zl za nasza rodzine mowy nie ma

  155. paulinka pisze:

    wegry som super i kocham je

  156. karina pisze:

    węgry som super chcę jeszcza raz tam pojechać

  157. Dorota pisze:

    Na Węgrzech jest super wierzcie mi, bo już byłam. Mam nadzieję, że jeszcze odwiedze kiedys Węgry. Namawiam też innych do tego.

  158. Pattalyn pisze:

    A jak jest w Debreczynie???

  159. Pattalyn pisze:

    A jak jest w Debreczynie???

  160. Stanislaw pisze:

    A ja w Wegierskim kraju sie zakochałem,co roku tam jezdze moze kiedys zostane tam na stałe,nawet teraz zaczołem sie uczyc jezyka wegierskiego w Krakowie.Pozdrawiam

  161. Gigi pisze:

    czy ktoś wie jaki jest strój Węgierski i może go uszyć???

  162. DANIEL pisze:

    szukam pokoju ze sniadaniem w budapeszcie niedrgo a przytulnie.dzieki za info.

  163. Kermit pisze:

    z Węgier pochodzi mój UUUUkochaaanyyy zespół rzecz jasna NOX!!!!!!!!!!!!!!!!!Kocham WAs!

  164. rowerzysta pisze:

    Witam Obieżyświatów,będę bardzo wdzięczny za info, jak po Węgrzech jeździ sie na rowerze, czy to w ogóle bezpieczne, słyszałem od kumpla,że wielu tam cyganów, którzy łoją kogo sie da i co sie da (jego i autka też to nie ominęło). Mamy zamiar nocować „na dziko”( lasy i tym podobne miejsca). Są jakieś pola namiotowe samym Budapeszcie,żeby można było co nieco z buta pozwiedzać?A może znajdziesie jakiś sakwiarz, który zjechał Węgry i udzieli jakiś wskazówek?Wszystkie posty mile widziane:)

  165. fajny pisze:

    tam musi być fajnie

  166. jessi pisze:

    wegry to najpiekniejszy kraj który widziałam

  167. karolina pisze:

    HUNGARY SA ZAJEBISTE ,WIEM BO BYŁAM,SUPER KLIMAT I LUDZIE

  168. jacek pisze:

    szukam tanich noclegów w okolicy budapesztu w tanich hotelach turystycznych lub kempingach dla około 20 osób w terminie V-VI.Czekam na wiadomości

  169. Kaśka pisze:

    jest super tylko podajcie mi strój ludowy Węgrierski

  170. Renia pisze:

    mój adres e-mile imię napisałam przez pomyłkę z dużej litery

  171. Donia pisze:

    Byłam w tym roku na Wegrzech!!odwiedzic swoja rodzine..Węgry sa pieknym miastem tak jak i Budapeszt lecz niestety z powodu wielkich opadow nie moglam w tym roku zwiedzic Budapesztu gdyz byl on czesciowo zalany..ale i tak mam wspaniale wspomnienia z pobytu tam!!pozdrowionka dla wszystkich!!

  172. lacha-you pisze:

    albo nowym roku?????

  173. lacha-you pisze:

    czemu nie ma o bozym narodzeniu na węgrzech??????

  174. Weronika pisze:

    Fajna stronka potrzebne mi były info. mno i jak znalazł róbcie takich stronek wiecej 😉

  175. Paweł pisze:

    Macie coś o węgierskiej gospodarce

  176. misiek1410 pisze:

    kto mi może powiedzieć ile co kosztuje na Węgrzech?? np. ile płaci sie za chleb?? Proszę o odp. Z góry dziękuje.

  177. judzia pisze:

    fahna stronka, ale komentarze jeszcze lepsze;) bardzo kocham Węgry i mam nadzieje, ze sie tam kiedys wybiorę=)

  178. Czaro pisze:

    Nie ma wielu inf. ale ogólem fajna stronka

  179. Dominisia pisze:

    Węgry są poprostu świetne. Jeżdze tam co roku juz od 9 lat, poznalam wielu wspanialych ludzi. Kuchnia jest przepyszna, ludzie serdeczni i wogole atmosfera znakomita. Z przyjemnościa moglabym tam zamieszkac;) ps. Języka też sie da nauczyć 😉

  180. acia pisze:

    fajne ale zeczywiscie okropnie malo nie ma nic ciekawego do pracy ktora robie na polski mam zrobic z kolezankami przewodnik

  181. Baśka pisze:

    Niedługo jadę do Węgier.

  182. Kielich pisze:

    Witam Potrzebuje jakies namiary na kwatery prywatne w Budapeszczie. Wyjazd mam 25 X. Bede bardzo wdzieczny za jakies informacje

  183. k@si@ pisze:

    jest tyle tych str o wegrzech ze jak przyjdzie znalezc to nie ma pozytku z tych str!!!!

  184. Fala pisze:

    Piszcie do mnie maile

  185. Biedroneczka pisze:

    kto mnie pokocha??? piszcie 880 910 120

  186. co Cie to!?!?!?!?!? pisze:

    lipa na maśle!!!!!!!!!!!

  187. ... pisze:

    Mi tam ta strona nie przeszkadza. Copyright © EP09-024

  188. Samcia pisze:

    Fajnie fajni ale o kulturze nic

  189. doda pisze:

    Węgry to miejsce fantazji i rozkoszy byłam tam i w przyszłosci chciałabym tam zamieszkać

  190. Qbanczyk pisze:

    ja mieszkam na wegrzech od roku i to jest koszmar to fajny kraj ale tylko do czasu

  191. tomek pisze:

    wybieramy sie na Wegry jesienia. poszukiwane 2 chetne osoby z Rzeszowa:)

  192. sa.sza pisze:

    Wybieramy się na początku IX w 4 osoby (2+2) do Budapesztu. Szukam namiarów na fajną i niedrogą kwaterę (2 pokoje), niekoniecznie w samym Budapeszcie (do 10-15 km). POMÓŻCIE! dzięki. sa.sza@wp.pl

  193. Diana pisze:

    Witam. Wybieram się do Budapesztu i szukam tanich noclegów. Jedziemy całą paczką – około 10 osób może więcej. Jeżeli ktoś zna jakieś tanie i w miarę przyzwoite noclegi to z góry dziękuję za informację. Pozdrawiam.

  194. Jarek pisze:

    Ps. O odpowiedz prozsę na adres Jaro24h@vp.pl

  195. marcela pisze:

    nio loss moze byś obleci fajne i monumentalne zabytki hehhe pa pozdro wszystkim i gadam wam jedzcie bo warto

  196. Martyna B. pisze:

    Budapeszt jest THE BEST!

  197. ewa pisze:

    Węgry są piekne …dlaczego tak malo informacji opolach namiotowych ….nie wszystkich stac na holete…

  198. Batonik2 pisze:

    Jeszce jedno pytanko lepiej rezerowowac kwatery przez internet cena ok 10E czy lepiej samemu na miejscu!!I czy sa wolne miejsca!I czy trzeba płacic jaks takse klimatyczna jak tak to ile kosztuje!!PLISSSS HELP czekam na jakiekolwiek wiadomosci po meilem Batonik2@wp.pl Z góry dziekuje jak mało który:)

  199. Batonik pisze:

    PLIS HELP MI!!!Wyjezdzamy nad balato!!POTRZEBUJEMY JAKIS INFORMACJI!!Odnosnie cen, jaka walute lepiej brac!!gdzie jechac w które miejsce!Jaka tam pogoda i czy poprostu warto!!Prosze napiszcie cos!!POMÓzCIE PLISS Email Batonik2@wp.pl

  200. Jobbmagyar pisze:

    Czy wie ktoś może coś o zorganizowanym zwiedzaniu Budapesztu (ale z dojazdem własnym) ??

  201. Siwy pisze:

    Dzienki Arek za odpowiedz

  202. AREK pisze:

    ODPOWIEDŹ DLA PIEGUSA 100 FORINTÓW YO 1,60 ZŁ

  203. AREK pisze:

    DLACZEGO NIE MA ZDJĘCIA PIĘKNEGO ZAMKU W VISEGRAD!!!!!!!!

  204. piegus pisze:

    hej mam pytanie 300 zeta to ile to będzie na hajs węgierski ?

  205. piegus pisze:

    hej mam pytanie 300 zeta to ile to będzie na hajs węgierski ?

  206. Kudlaty pisze:

    Witam wybieram sie w cieno d oBudapesztu na poczatku Sierpnia z Dziewczyna ma moz e Ktos jakeis namiary na kwatery prywatne?? -:)) Dziekie i Pozdrawiam

  207. agata pisze:

    czy ktoś moglby nauczyc węgierskiego ??? /wroclaw/

  208. OKO pisze:

    100 FORINTOW KOSZTUJE 1.60

  209. Przemo pisze:

    wiecie może ile kosztuje na PLN waluta węgierska (jak sie nie myle to jest Forint)

  210. Dominika pisze:

    kto mi pomoze i powie … 1)ile km jes z budapesztu do warszawy? 2)gdzie znajduje się Jeke? bardzo prosze o odp. tutaj!

  211. pati pisze:

    witam!!! ja z takim zapytaniem chcemy się wybrać do Budapesztu i szukamy jakiegoś taniego noclegu!!! możecie mi coś doradzić??

  212. Mika pisze:

    za 2 tygodnie jadę na Węgry,do Debreczyna i Budapesztu.Bardzo się cieszę bo trochę się już za nimi stęskniłam. Tobędzie już mój 11 raz !!! uwielbiam Węgry-langosze,palacinty,baseny i salami

  213. Wojtex pisze:

    Ja chce tam jechać bo przeczytałem artykuł w życiu na gorąco tam jest zajefajnie…

  214. DARIA pisze:

    NIEDAWNO POZNALAM TAM BARDZO MILYCH LUDZI.WEGRZY TO BARDZO UPRZEJMI I KULTURALNI NIE WSTYDZA SIE OKAZYWAC UCZUC TO JEST BARDZO INTERESUJACE W PRZYSZLOSCI PRAGNE TAM ZAMIESZKAC NA STALE

  215. Patusia pisze:

    Węgry to piękne państwo,ale mężczyźni tam są jeszcze piękniejsi-Alex nigy Cię nie zapomnę …

  216. kowal201 pisze:

    Witam!Mam zamiar jechac na węgry!!! Czy naprawde jest warto??? Jezeli tak to Jakie miejsca? Kowal201_1981@o2.pl

  217. Łukasz pisze:

    Fajne zdjęcia mam nadzieje że tam gdzie jade też jest tak pięknie!!!

  218. Magda pisze:

    a ja jade jutro :)))))

  219. Arek 17 pisze:

    jest super za 5 dni jade na Węgry !!!!!!!!!!!!!!!!!

  220. Lama pisze:

    na Wegrzech bylam raz… ale gościnność, urok i czar tamtych miejsc i ich mieszkańców utkwi mi w pamięci ma zawsze. Wyorraż sobie, ze niechcący weszlam ze znajomymi do knajpy w której akurat odbywalo sie wesele. Pan Mlody zrobil sobie z nami zdięcie, poslal nam na stól butelke wysmienitego Tokaja ( najlepszy jaki pilam w zyciu) i potraktowal nas jak Swoich gości. Jeśli wszyscy Węgrzy tacy są to NIECH ŻYJĄ 100 lat i x-lat dlużej!!!! POLECAM WSZYSTKIM

  221. iwa pisze:

    mnie wegry zbytnio nie zaskoczyly,coz 50 letni socjalizm pozostawil i tam swoje slady ….ceny jedzenia sa tez nazbyt wygorowane jak na ogolny poziom zycia ,coz Budapeszt ma wiele zabytkow ,ale budynki sa tak oczadzone przez spaliny ,ze strach ….ale musialo to byc wspaniale miasto na poczatku dziewietnastego wieku-czuje to!

  222. milka pisze:

    do Doman i Góral nie pisze się na Węgrach lecz na Węgrzech

  223. michał pisze:

    Czemu nie daliście zdjęcia węgierskiego forinta???!!!

  224. Doman i Góral :D pisze:

    Najlepszy w Węgrach jest festiwal WINA PS: Ludzie nauczcie się pisać 😀

  225. kasia pisze:

    jest eXtra!!!tylkożw,,,

  226. Radek pisze:

    wlasnie tam jade na wakacje i mam nadzieje ze fajnie bedzie.

  227. albert pisze:

    what’s up

  228. niunia pisze:

    Węgry to bardzo fajne i krajobrazowe państwo przydałoby się tu więcej fotek o Węgrzech bo muszę napisać referat na ten temat.Pozdro dla wszystkich Niunia

  229. Fabian Cudak pisze:

    Cześć to ja Fabian Cudak zwany skoczek który nie umie skakać

  230. Kamil Cudak pisze:

    część wam kochani to ja wasza kasia

  231. mASTER pisze:

    Haha całuski 100-2

  232. Judyta pisze:

    super…madziare….kocham to….

  233. yankey pisze:

    węgry są fajne mozna się nieźle zadżumić

  234. tomek pisze:

    super że tu byłem . Więcej takich stron

  235. Caroline pisze:

    Bardzo fajna stronka duzo jest tu informacji. :D:D

  236. Eidos pisze:

    muszę tam pojechać 😉

  237. marek pisze:

    szukam tanich noclegów w okolicy tokaju

  238. Piotr pisze:

    byłem tam!!! facet pijany zepchnoł mnie na potłuczoną butelkę i rozciołem noge

  239. bibi pisze:

    Wiecie co moze ja tam w wakacje pojade….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Super co ? ciesze sie bardzo !!!!!

  240. Renata pisze:

    czy wie ktoś może jakie są przykładowe ceny wyżyiwnia na węgrzech chodzi o Budapeszt

  241. Magda pisze:

    Czy ktoś wie może gdzie można przetłumaczyc tekst z polskiego na węgierski?? Odpiszcie prosze jak wiecie na ta strone: magdabielen@o2.pl

  242. Magda pisze:

    Węgry to bardzo ładny kraj tylko niestety nic o nim nie wiem!

  243. Ada pisze:

    No nie powiem, bo stronka ok. Tyle tylko, że trochę za mało opisane o poszczególnych obiektach. Tak, jak ja teraz piszę na ten temat referat, to to, co tu jest, to zdecydowanie za mało. Informacje są ok, ale za wąsko opisane. Ale jak dla tych, co chcą się cokolwiek dowiedzieć tylko dla siebie, to naprawde the best!!

  244. kamilunia pisze:

    a ja właśnie przeprowadzam sie na węgry.. musze coś wiedziec o swojej ojczyżnie nowej.. ale wróce do was hehehe za rok.. buziaki

  245. natalia pisze:

    W końcu znalazłam jako taka ciekawostkę o Węgrzech.

  246. Zbigniew pisze:

    Właśnie wybieram się na Węgry, odwiedziłem tą stronke bo szukam coś o tokajach:) Trzeba wiedzieć co sie bedzie pić NIE..

  247. ewa pisze:

    za malo o tych wegrach

  248. Mary pisze:

    tak widze ze niektorych zdaniem wegry to miasto.=Dale looos poczytaj sobie Mateuszu te stronke.podzielam zdania ze to wypas stronka…pozdro dla wielbicieli i kesenem za takie informacje sija!!!

  249. Kasia pisze:

    dziki za stworzenie takiej strony jest ona naprawde fajna i wiele morzna sie z niej dowiedzie oby powstawalo coraz wiecej takich stron :-) -> -> -> ->-> -> -> -> -> -> -> -> -> -> -> ->

  250. Martyna pisze:

    Węgry to fajne państwo

  251. Karolina pisze:

    Węgry to fajne państwo

  252. Mateusz pisze:

    węgry to bardzo ładne miasto

  253. michal pisze:

    fajowa strona :}